Jak na eShop > Než si založíte eShop > Co budu prodávat

Co budu prodávat


Pokud jste se dostali až sem, předpokládám, že už víte, že chcete vlastní eShop, a máte představu, co chcete prodávat. Zůstávají však tři otázky.

Chce to někdo?

Jen těžko budeme prodávat něco, co nikdo nechce. Než si založíte eShop, poohlédněte se kolem. Koupí si tamten pán ve žluté mikině můj produkt? Hledají lidi můj produkt na internetu? To mimo jiné zjistíte ve statistikách dotazu na Zboží.cz).

Velkou roli bude hrát také to, jestli lidé váš produkt znají. Pokud jej znají, máte napůl vyhráno – je velká šance, že vás na internetu najdou. Pokud se jedná o produkt nový, který neznají, budete jim ho muset nějakým způsobem představit a nabídnout.

Rozumím tomu?

Buďte nejlepší v tom, co prodáváte. Zjistěte si všechno, na co se můžou potencionální zákazníci zeptat. Nebojte se natočit různá instruktážní videa, nafotit produkty v akci apod. Ukažte internetu, že nejste jen ti, co produkt zabalí a odešlou. Ukažte, že umíte bavit a prodávat.

Za kolik to bude?

Určení ceny prodávaného produktu může být v některých případech obtížnější, než se může zdát. Někdy je cena předem daná, například od dodavatele. Pokud však prodáváme vlastní produkty, budeme muset cenu určit sami. Můžete to udělat 3 způsoby:

1) Nákladově orientovaná cena – Spočítáme si veškeré náklady na výrobu a k ní přičteme žádoucí ziskovou přirážku.
2) Poptávkově orientovaná cena – Za základ ceny považujeme zákazníkem vnímanou hodnotu produktu. V tomto případě je vhodné mezi budoucími zákazníky provést průzkum, kolik jsou ochotni za náš produkt zaplatit.
3) Konkurenčně orientovaná cena – U této cenotvorby se zaměřujeme na ceny, za které prodává produkt nebo službu konkurence, a řídíme se podle nich.

Ať už se rozhodnete pro jakoukoli možnost, nebo jich zkombinujete více, je důležité nesnažit se být na internetu nejlevnější. Možná namítnete, že lidé hledaný produkt seřadí podle ceny a objednají nejlevnější – buďte pro zákazníky lepší volbou. Nabídněte jim výhody, které jinde nedostanou. Poštovné zdarma, doručení do druhého dne, malý dárek zdarma – cokoliv, aby si vybrali právě vás.


Pokud přeprodáváte zboží od jiného dodavatele, zjistěte si všechny podrobné informace, než začnete prodávat. Například jestli vás nebude dodavatel limitovat minimální či maximální prodejní cenou, jak na tom bývá se skladovými zásobami zboží, kolik musíte minimálně odebrat zboží, abyste měli stejnou cenu a podobně. Předejdete tak spoustě problémů a případných nejasností.

Následující část ›› ‹‹ Předchozí část

Založte si eShop u eStránek.cz
a zkuste ho 30 dní zdarma

Vytisknuto ze stránek www.eshop.estranky.cz
© 2013 eStránky.cz